Wednesday 29 April 2015

3 Tahun

pejam celik pejam celik dah 3 tahun usia perkahwinan aku..banyak dan macam macam pengalaman aku dapat. sudah semestinya da yang manis dan ada yang pahit..lumrah kehidapan semua makhluk yang hidup di muka bumi ni..blog aku ni pn dh lama jugak aku tak ,emjengah..almaklumlah sibuk menjadi dan berlajar menjadi seorang suri rumah sepenuh masa...tapi menjadi suri rumah sepenuh masa bukan lah sesuatu pekerjaan yang senang..bagi aku yang merupakan individu yang tak boleh duk rumah saja, tertekan jugak lah..kerana aku sudah terbiasa dengan kerja..sebelum belum ni pun x pnh duk umh lebih dari sebulan..mesti aku akn berusaha cari keje.. tapi sekarg agak susah untuk memperolehi pekerjaan di sekitar luar bandar bagi wanita yang bergelar isteri dan ibu..Mungkin rezeki aku belum ada dalam sektor kerajaan or separuh kerajaan or non kerajaan (bagi kelayakkan yang ada)..company sekarg ni pulak lebih utamakan yang mempunyai pengalaman lebih dari 3 tahun..salah aku jugak, kerja 1 tahun lebih dulu sudah berhenti and move.. timba ilmu dan pengalaman didalam sesuatu bidang tu sekurang kurang nya 2 tahun baru boleh pindah kerja..itu dari sudut pandangan aku dan dari pengalaman aku la..lain orang lain pulak pengalamanya dan lain pulak rezeki serta keadaaannya.. apa apa pun hidup ini semestinya suatu cabaran yang perlu di terima dan dilalui serta diselesaikan sama ada yang bek atau yang buruk..hidup kene positive..btoi btoi btoi takk???

No comments:

Post a Comment